Helpdesk Ieder(in) voor vragen rond leven met een beperking

Helpdesk Ieder(in) voor vragen rond leven met een beperking

Helpdesk Ieder(in) voor vragen rond leven met een beperking

Voor praktische oplossingen rondom je beperking kijk je natuurlijk op Scouters. Deze week overschrijden we de 900 hulpmiddelen en heeft de redactie zich tot doel gesteld in 2020 de 1000 aan te tikken. Ondervind je problemen bij een aanvraag voor een hulpmiddel, dan kun je natuurlijk een eerstelijns ergotherapeut inschakelen. En er is nu ook het Meldpunt Ieder(in), met medewerkers die de wet- en regelgeving kennen en die weten waar je wel of niet recht op hebt.

De medewerkers van Ieder(in) weten bij welke instantie je moet zijn en kunnen je adviseren over het indienen van een klacht of bezwaar. Je kunt ook een klacht melden. Het kan gaan om voorzieningen voor thuis, school of op het werk, want – ook al heb je een beperking – ook jij moet vrij kunnen kiezen hoe je wilt wonen, leren, werken, reizen en recreëren.

Ieder(in) verzamelt alle vragen en klachten (anoniem als je dat wilt) en kan daaruit knelpunten en problemen analyseren. Met die knelpunten en problemen gaan ze lobbyen bij de politiek voor verbeteringen.

 

Je kunt het meldpunt altijd mailen (meldpunt@iederin.nl) of bellen (085 – 400 70 22) op:

  • dinsdag van 9 – 12 uur en 14 – 16 uur;
  • donderdag van 9 – 12 en 14 – 16 uur;
  • en vrijdag van 9 – 12 uur.

Meer informatie vind je op: Iederin